Společnost IFS, globální dodavatel podnikových aplikací, představuje řadu aktualizací sady ESM (Enterprise Service Management, Správa podnikových služeb). Novinky se týkají produktů IFS Field Service Management, IFS Mobile Workforce Management a IFS Service Management. Právě uvedená nejnovější verze řešení IFS Field Service Management obsahuje např. následující vylepšení:
• Microsoft Azure – Sada IFS Field Service Management (FSM) se nyní spouští nativně na platformě Microsoft Azure, což zákazníkům umožňuje dynamicky škálovat systémové zdroje v závislosti na aktuálním využití systému. V současnosti je řešení k dispozici jako IFC Cloud, tedy řešení IaaS (Infrastructure-as-a-Service), později v letošním roce bude k dispozici i v rámci platformy IFS Managed Cloud jako řízená cloudová služba vyžadující jen minimální IT podporu zákazníků.
• Mobilita – Společnost IFS pokračuje v investicích do mobilních technologií. S podporou lokalizace GPS systém nyní např. umožňuje automatický výpočet očekávaného příjezdu. Do systému lze z mobilních přístrojů vkládat i editovat video a fotografie. Vylepšeno bylo řízení terénních pracovníků a o 92 % se snížil čas potřebný k synchronizaci dat mezi mobilními zařízeními a servery.
• Oznamovací systém – V laboratořích IFS Labs byl vyvinut systém, který u klienta na platformě Android podporuje zobrazování upozornění v oznamovací liště. Uživatelé tak získávají lepší přehled o klíčových událostech a přímo z oznamovacího rozhraní na ně mohou reagovat (např. přijímat nebo odmítat úkoly). Notifikace se mohou zobrazovat také na přenosné elektronice se systémem Android, jako je zařízení Samsung Gear a další chytré hodinky.
• Knowledge management – Sada IFS FSM při zadání informace zákazníkem nebo zákaznickým servisem automaticky doporučuje řešení problému. Systém nabízí hodnocení uživatelů a údaje o využívání. Na mobilních zařízeních jsou k dispozici dodatečné informace (připojené soubory – odpovědi na nejčastější otázky, produktové manuály apod.). Funkce knowledge managementu jsou lépe dostupné pro zaměstnance v call centrech a terénní pracovníky.
Nejnovější verze řešení IFS Mobile Workforce Management je rovněž již k dispozici. Přináší např. tyto novinky:
• Problémy spojené s komplexním plánováním – Řešení IFS Mobile Workforce Management (MWFM) podporuje stále složitější úlohy plánování, včetně projektů, které začínají a končí na různých lokalitách.
• Vylepšená podpora pro dispečery – Dynamické plánování lze rozdělit na jednotlivé fáze a provádět v různých režimech, od jednoduché vizualizace plánu přes ruční alokaci zdrojů, poloautomatické plánování a plně dynamickou automatizaci.
• Podpora mapových zdrojů/aplikací – Rozšířena byla podpora pro mapy např. o platformy OpenStreetMaps, Esri ArcGIS a Microsoft Bing, nové funkce jsou k dispozici pro vizualizaci cest mobilních zaměstnanců.
• Plánování založené na cílech – Řešení IFS MWFM umožňuje manažerům nastavovat cíle podnikání a klíčové ukazatele výkonnosti (KPI), které automaticky přizpůsobí fungování aplikace pro plánování. Jednoduchý řídicí panel nepřetržitě monitoruje skutečnou výkonnost ve srovnání s obchodními cíli (např. zaručená úroveň služeb SLA, stav projektu z hlediska jeho dokončení v % apod.).
• Pokročilé plánování zdrojů – Řešení IFS MWFM nyní podporuje požadavky typické pro speciální prostředí/obory podnikání, jako jsou lodě, vrtné ropné plošiny a složitá technická zařízení. Tato podpora zahrnuje např. plánování pracovního času, zohlednění know-how jednotlivých zaměstnanců/skupin a speciální pravidla platná v konkrétních provozech.
Součástí sady IFS Aplikace 9 je i nová verze řešení IFS Service Management. K novinkám patří:
• Vylepšená uživatelská zkušenost (UX) – Vizualizace a přehlednější grafická reprezentace dat jsou vestavěny do dalších funkcí včetně analýz. Přesné informace o uskutečněném telefonním hovoru lze nyní získat s nutností minimálního ručního zadávání dat. Organizace tak mohou mít rychle k dispozici informace o tom, zda se zákazníkův problém podařilo vyřešit k jeho spokojenosti.
• Vzdálené řízení skladů – Nové funkce umožňují efektivnější řízení zásob a logistiky, podporuje se automatické přidělování z interních a externích zdrojů i automatická alokace zdrojů na základě speciálních potřeb/objednávek.
• Dynamické plánování – Řešení IFS Service Management podporuje úlohy se zajištěním úrovně služeb (SLA) o více parametrech (multi-dimensional), přiřazení zdrojů na základě oblasti i místa, preference zdrojů, informace o jejich využívání i sledování jednotlivých osob.
• Mobilita – Komplexní řešení umožňuje řídit i provádět úkoly v terénu, a to bez ohledu na to, zda je k dispozici síťová konektivita. Mobilní aplikace obsahuje chytré formuláře, inteligentní workflow i robustní zabezpečení, což pro zákazníky znamená rychlou návratnost vložených investic.
Podrobnější informace o sadě IFS Enterprise Service Management a její přínosy pro zákazníky v sektoru služeb najdete na: www.ifsworld.com/cz/solutions/enterprise-service-management/
O společnosti IFS
IFS je veřejně obchodovaná společnost založená v roce 1983, která vyvíjí, dodává a implementuje systém IFS Applications, plně integrovanou sadu aplikací pro plánování podnikových prostředků založenou na technologii SOA. Společnost má více než 2 000 zákazníků ve více než 50 zemích a soustředí se na sedm hlavních odvětví: letectví a obranu, technické služby a telekomunikace, strojírenství, zpracovatelský průmysl, automobilový průmysl, maloobchod a velkoobchod, stavební průmysl a správu služeb. Přímé zastoupení IFS pro Českou republiku, společnost IFS Czech s. r. o. se sídlem v Praze, bylo založeno v roce 2000 spolu se zastoupením na Slovensku IFS Slovakia s.r.o. se sídlem v Žilině. Od r. 2001 v ČR rovněž jako distributor a implementační partner IFS působí významný český systémový integrátor, společnost Altec. V současné době mají všechny tyto společnosti k dispozici více než 80 odborníků, kteří zajišťují lokalizaci, dodávku a implementaci produktů IFS na českém a slovenském trhu.
O společnosti Altec
Akciová společnost Altec je česká softwarová společnost založená v roce 1991. Zabývá se vývojem a dodávkami podnikových informačních systémů včetně jejich implementace a servisu. Tým společnosti tvoří více než 55 vysoce kvalifikovaných odborníků s dlouholetými zkušenostmi. Altec vyvíjí a dodává vlastní sadu podnikových aplikací pro řízení výroby, obchodu, ekonomiky a financí, mezd, personalistiky, systémy pro podporu rozhodování (BI), ale je rovněž distributorem a implementačním partnerem dalších významných světových výrobců IT technologií a podnikových informačních systémů, společností IFS, Oracle a DCC.
12.08.2015 - Kristina Hasoňová - četlo 8253 čtenářů.