Hlavní cena v rukou společnosti L’Oréal potvrzuje trend posledních let, v nichž se elektronizace obchodních a logistických dokladů stále častěji prosazuje v nových tržních segmentech. Výhody a přínosy EDI se tak potvrzují napříč nejrůznějšími obory, oblast kosmetiky nevyjímaje. Tuto skutečnost dokládá i Oldřich Pola, Data WHS manager ve společnosti L’Oréal: "Sjednocením vysokého objemu přenášených a konvertovaných dokladů jsme nejen ušetřili stovky tisíc forintů ročně, ale změna byla pozitivně přijata také samotnými uživateli z obchodu a klientského servisu, kteří získali lepší přehled nad doklady. Díky harmonizaci došlo dále k výrazné úspoře času. Požadavky, které jsme dříve vršili na náš zahraniční IT servis, a které byly prioritizované podle potřeb celé společnosti, jsou nyní hotové v řádu dnů."
Jednou z dalších dvou oceněných se stala i společnost ROSA market, která v soutěži zaujala projektem "Zrychlení obchodních procesů využitím EDI komunikace pro velkoobchodní i maloobchodní dodavatele prodejen řetězce ENAPO". Díky realizaci tohoto projektu elektronická výměna dat ve společnosti ROSA market zahrnuje nejen objednávku (EDI zpráva ORDERS), ale také fakturu (INVOIC) nebo avízo o odeslání zboží – dodací list (DESADV).
Mezi tři nejlepší se letos po dvouleté pauze opět zařadila společnost HENKEL ČR, tentokrát s projektem "Využití EDI komunikace v oblasti Beauty Care Professional - divize Schwarzkopf Professional společnosti HENKEL". Česká pobočka se zároveň stala první v Evropě, která EDI pro oblast profesionální vlasové kosmetiky začala používat. Pilotní projekt výměny elektronických faktur ve strukturovaných formátech UN/EDIFACT a ISDOC spustila s řetězcem kadeřnických salonů Klier.