Diskuze

Výsledky výzkumu stavu a rozvoje konkurenční schopnosti podniků

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky vás srdečně zve na mezinárodní konferenci, jejímž hlavním cílem je uskutečnit výměnu názorů na stav a problémy rozvoje konkurenční schopnosti podniků ve zlínském i dalších regionech.

Nad konferencí převzal záštitu rektor Univerzity Tomáše Bati, prof. Ing. Petr Sáha, CSc. a děkan Fakulty managementu a ekonomiky, doc. PhDr. Vnislav Nováček, CSc.

Konferenci pořádají:

  • Ústav managementu Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
  • Institut fűr Betriebswirtschaftslehre des Aussenhandels, Wirtschaftsuniversität Wien
  • Centrum ďalšieho vzdelávania Ekonomickej univerzity v Bratislave
  • Zlínský kraj

Konference se koná 28. a 29. dubna 2004 v prostorách Auly Academia Centra, na Univerzitě Tomáše Bati, ulice Mostní 5139, ve Zlíně.

Na konferenci budou prezentovány výsledky výzkumů realizovaných Institutem podnikového hospodářství a marketingu Ekonomické univerzity ve Vídni a Ústavu managementu FaME, UTB ve Zlíně v rámci programu Aktion a výzkumného záměru MŠMT ČR a MPO ČR v Praze.

Na konferenci se setkají zástupci vysokých škol, veřejné správy a zástupci významných podniků Zlínského kraje.

Přihlašovaná témata ve formě prezentace empirických výzkumů, případových studií, analýzy a zhodnocení zkušeností a diskusních příspěvků by měla být zaměřena na následující problémy:

  • Agresivita na trhu a agresivní konkurence
  • Aliance mezi podniky jako nástroj posílení jejich konkurenční schopnosti
  • Cíle podniku v podmínkách hospodářské soutěže a konkurence
  • Competitive Intelligence
  • Faktory ovlivňující podnikání v cestovním ruchu
  • Informační systémy
  • Infrastruktura zlínského kraje jako podmínka rozvoje podnikání
  • Internacionální management a marketing na podporu konkurenčních výhod
  • Komparace konkurence v podnicích, organizacích a institucích
  • Koncepce marketingové teorie konkurence
  • Konkurenční strategie - význam, úloha a místo v podnikové strategii
  • Komunikace jako faktor konkurenční schopnosti
  • Komunikace jako prevence krize a podpora konkurenční schopnosti
  • Makroekonomické a mikroekonomické pojetí konkurence
  • Konkurenční schopnost: pojetí, prostředky a ukazatele, metody dosahování
  • Konkurenční schopnost: vnitřní a vnější faktory
  • Konkurenční schopnost na zahraničních trzích
  • Konkurenční výhoda: druhy, prostředky dosahování, strategie a taktika využívání zkušenosti z vlastního podniku
  • Úloha veřejné správy na rozvoj podnikatelské činnosti ve Zlínské kraji
  • Podmínky dosahování konkurenčních výhod ve Zlínském kraji
  • Podpora konkurenční schopnosti malých a středních podniků za strany Evropské unie
  • Pojetí konkurence a hospodářské soutěž - význam správného pojetí
  • Poznávaní konkurence
  • Stav a záměry vytváření příznivých podmínek pro efektivní konkurenční schopnost ve Zlínském regionu
  • Vliv konkurence na rozvoj podnikatelské činnosti
  • Výzkum konkurenční schopností podniků ve Zlínském kraji
  • Výzkumy a jejich výsledky v podnicích mimo Zlínský region
  • Úloha nového marketingu v dosahování konkurenčních výhod
  • Úloha veřejné správy
  • Vliv efektivního PR na konkurenční vztahy podniku
  • Znalosti jako faktor konkurenční schopnosti

Další informace o konferenci můžete získat ZDE.


17.03.2004 - Vratislav Kozák - četlo 26383 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: