Diskuze

Money S5: Kvalitativní skok pro malé a středně velké podniky

Třetí díl seriálu Informační systémy pro české podniky věnujeme představení technologicky zcela nové verze podnikového informačního systému Money S5, jehož doménou je řízení ekonomických a logistických procesů firmy. Zaměříme se především na popis klíčových funkcionalit, které najdou uplatnění zejména v maloobchodních, velkoobchodních a servisních organizacích. Na konkrétních příkladech si ukážeme novinky zakomponované v tomto systému, které ocení jak běžní uživatelé, tak jeho správci.
  Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení informačního systému Money S5 ... (14.01.2008)
  2. Technologické zázemí ... (14.01.2008)
  3. Přívětivé prostředí pro uživatele ... (14.01.2008)
  4. Rychlá orientace a hledání dat ... (14.01.2008)
  5. Propracované účetnictví a správa dokladů ... (14.01.2008)
  6. Rozsáhlé možnosti řízení skladů ... (14.01.2008)
  7. Speciální moduly a budoucí rozvoj systému ... (14.01.2008)
  8. Technologické aspekty provozu systému ... (14.01.2008)
  9. Pořízení systému a servisní služby ... (14.01.2008)

Komfortní možnosti vyhledávání a filtrování

Filtry jsou v systému naprogramovány obecně a vztahují se vždy ke konkrétnímu seznamu. Při implementaci se v kódu dají dále upravit. Do filtrů je možné zasáhnout až na úrovni SQL dotazu, pokud to dovolují přístupová práva. Pro vyhledávání informací lze v systému použít dva typy filtrování a dva systémy vyhledávání. Podmínkou přitom není předchozí setřídění sloupce. Filtry jsou v systému rozdělené podle množství kritérií na jednoduché a pokročilé, ke každému seznamu lze trvale vytvořit libovolné množství obou typů.

Jednoduchý (rychlý) filtr, známý z Money S3, je v systému již předdefinován a uživatel pouze zvolí podmínky, které platí vždy současně – např. číslo účtu začíná na číslo 6 a současně je aktuální stav větší než nula či libovolná jiná částka. Pokročilý filtr se svou vyspělostí vyrovná filtrům z vyspělých ERP systémů a je určen zkušeným uživatelům. Zde se proměnné zadávají a podmínky filtru lze nejen sčítat, ale dá se mezi nimi definovat i logická podmínka "nebo" – např. číslo účtu začíná na číslo 6, NEBO aktuální stav není nulový.

Ukázka pokročilého filtru
(Klikněte na obrázek pro zvětšení)

Filtry lze uložit pod názvem a dále mezi nimi definovat logické podmínky (AND, OR), pomocí kterých se filtry mohou sčítat, doplňovat nebo tvořit tzv. "stromečky závislostí". Filtry lze označit jako osobní nebo uživatelské, určené pro všechny účastníky systému. V běžné praxi má každý uživatel definovaný stromeček nastavených filtrů, které si následně vybírá. Příkladem jsou vybrané controllingové proměnné, jako je druh produktu, pobočky, účetní období. Prostřednictvím tří stisků myši se zobrazí všechny doklady za oblast, pobočku a období. Filtry mají přímo zakomponovány i textové a kontextové nápovědy, které si ale zkušený uživatel může skrýt.

Další možnosti výběru položek nabízí funkce Hledat (hypertextové vyhledávání). Na rozdíl od filtrů se pracuje s jedinou podmínkou, lze však hledat přes všechny sloupce tabulky. Textový řetězec (např. číslo dokladu, partnera, část názvu zboží, částka) se zadá buď pro konkrétní sloupec nebo pro všechna pole, položka jím může začínat, končit, či jej obsahovat. Program dále umožňuje i tzv. Rychlé hledání, pro které stačí "nad" příslušným sloupcem zapsat začátek textu hledané položky (např. první písmena názvu firmy nebo popisu dokladu, datum, IČ apod.) a program ihned omezí výběr položek podle zadané podmínky.

Skupinové uspořádání záznamů

Jiný pohled na filtrování, které je napevno nastaveno, představuje uspořádání jakýchkoliv záznamů (seznamy vydaných, přijatých faktur, skladové doklady, adresář) do tzv. Skupin. Uživatel si pomocí stromečkové struktury může vytvořit systém skupin a dělit např. vystavené faktury.

Skupinové uspořádání
(Klikněte na obrázek pro zvětšení)

Dělení je jednak vizuální (např. faktury vystavené převodem), jednak lze skupiny přiřadit jednotlivým uživatelům. Dále je možné skupinám definovat vlastnosti, jako jsou číselná řada, základní předkontace na zaúčtování, sazba DPH, způsob tisku a typ formuláře apod. Uživatel si pak zobrazuje jen své skupiny faktur např. Hotově a Dobírkou. Pokud přijde zákazník na pokladnu, uživatel otevře skupinu Hotově a přidá novou fakturu, která má již doplněné základní údaje. Tato vlastnost usnadní práci lidem bez účetních znalostí, kteří tak dokáží vytvořit fakturu se správným zaúčtováním. Účetní ji pouze zkontroluje.

Skupiny jsou obecnou vlastností GUI, tudíž je lze využít např. ve skladech pro skupiny skladů, v controllingu pro rozdělení firmy na klíčové činnosti, dále dělené po produktech nebo pobočkách.


Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení informačního systému Money S5 ... (14.01.2008)
  2. Technologické zázemí ... (14.01.2008)
  3. Přívětivé prostředí pro uživatele ... (14.01.2008)
  4. Rychlá orientace a hledání dat ... (14.01.2008)
  5. Propracované účetnictví a správa dokladů ... (14.01.2008)
  6. Rozsáhlé možnosti řízení skladů ... (14.01.2008)
  7. Speciální moduly a budoucí rozvoj systému ... (14.01.2008)
  8. Technologické aspekty provozu systému ... (14.01.2008)
  9. Pořízení systému a servisní služby ... (14.01.2008)

14.01.2008 - Hana Klčová - četlo 142197 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
money 24.01.2008 23:02:12
Vyzera to dobre
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: