Diskuze

Money S5: Kvalitativní skok pro malé a středně velké podniky

Třetí díl seriálu Informační systémy pro české podniky věnujeme představení technologicky zcela nové verze podnikového informačního systému Money S5, jehož doménou je řízení ekonomických a logistických procesů firmy. Zaměříme se především na popis klíčových funkcionalit, které najdou uplatnění zejména v maloobchodních, velkoobchodních a servisních organizacích. Na konkrétních příkladech si ukážeme novinky zakomponované v tomto systému, které ocení jak běžní uživatelé, tak jeho správci.
  Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení informačního systému Money S5 ... (14.01.2008)
  2. Technologické zázemí ... (14.01.2008)
  3. Přívětivé prostředí pro uživatele ... (14.01.2008)
  4. Rychlá orientace a hledání dat ... (14.01.2008)
  5. Propracované účetnictví a správa dokladů ... (14.01.2008)
  6. Rozsáhlé možnosti řízení skladů ... (14.01.2008)
  7. Speciální moduly a budoucí rozvoj systému ... (14.01.2008)
  8. Technologické aspekty provozu systému ... (14.01.2008)
  9. Pořízení systému a servisní služby ... (14.01.2008)

Obchodní model a implementační partneři

Implementaci Money S5 v současnosti zajišťují certifikovaní implementačních partneři v Praze, Brně, Třebíči, Hradci Králové, Plzni, Svitavách, Bratislavě a Prešově. Uchazeči procházejí podrobným školením a musí úspěšně absolvovat náročné zkoušky.

Obchodní model pro distribuci Money S5 je ve srovnání s S3 hybridní. Zákazník tedy může volit implementační a servisní služby buď přímo od Cígler Software, nebo od implementačního partnera, který může být blíže jeho lokalitě či poskytovat nadstandardní služby. Výrobce systému přitom garantuje dohled a vstup do případných konfliktních vztahů, které by mohly vzniknout při komunikaci zákazníka s partnerem.

Martin Cígler přednesl při představení Money S5 jasnou vizi, jak by měla být partnerská síť řízena: "Při budování partnerské sítě postupujeme odlišně od většiny ostatních dodavatelů. Našim cílem není mít sto partnerů, ale jen tolik partnerů, kolika odpovídá velikost trhu, aby dosáhli dostatečných výnosů z prodeje Money S5 – jen ti mají následně dostatečné zdroje na kvalitní konzultanty a odvádějí u zákazníků výborné služby. Snažíme se partnerům maximálně pomáhat a i řešit konflikty, potkají-li se např. ve výběrových řízeních. Usměrňujeme a řídíme tvorbu obecných Add-On (doplňkových) modulů, zabezpečujeme jejich prodej přes další partnery. Nedílnou součástí budování partnerské sítě je vytvoření systému pravidelného vzdělávání. Naše zkušenosti ukazují, že největší problém u zákazníka způsobuje nekvalifikovaný partner, který je buď neznalý, nebo slibuje nemožné věci. Chceme tak předejít stížnostem a špatným referencím zákazníků. Důraz proto budeme klást také na sledování kvality práce partnerů, plnění smluvních vztahů a použitých metodik."

Koupě i pronájem

Zákazníci mohou systém Money S5 buď koupit, nebo si ho pronajmout. Typický klient Money S5, který využívá systém s cca 10 uživateli, zaplatí za systém řádově 200–300 tisíc Kč. Outsourcing systému je určen spíše pro větší společnosti, které z jakýchkoliv důvodů upřednostňují tento způsob provozu systému.

Pokud se zákazník rozhodne pro pronájem, má možnost využít služeb již osvědčených poskytovatelů u verze S3, jako jsou společnosti Consulta Invest nebo System4U. Consulta Invest z Prahy je i auditorskou společností, která paralelně poskytuje také účetní služby a sama S5 rutinně používá. Zákazníci využitím jejich služeb mohou získat významný synergický efekt ze spolupráce.

Servisní služby pod kontrolou

Servis k systému Money S5 zajišťuje zvolený implementační partner. Zákazník platí servisní poplatek (maintenance) ve výši 15 % z ceny licence ročně, a to od okamžiku převzetí systému. V ceně je zahrnut např. přímý telefonní kontakt na servisního pracovníka, automatická webová aktualizace nebo zasílání CD. Pokud uživatel nezaplatí servisní poplatek, systém sice zůstane nadále v chodu, neumožní ale aktualizaci.

Money S5 má licenční číslo, které je vázané ke konkrétnímu zákazníkovi. K tomuto číslu je vztaženo více sublicenčních čísel, které popisují funkčnosti a moduly obsažené v systému. Zákazník přitom dostává dokument, v němž je popsána funkcionalita, kterou zakoupil se systémem.

Oproti konkurenčním informačním systémům je u Money S5 jednodušeji řešena problematika updatu a upgradu. Díky oddělenému jádru systému a navenek definovanému rozhraní objektů pro třetí stranu probíhá aktualizace bez větších problémů. Při vydání nové verze se tedy obnoví jádro, do něhož nikdo nevstupuje a nemůže jej změnit. Díky rozhraní pak celý systém běží řádně dál.

Aktualizace Money S5 včetně změny tabulek funguje podobně jako u operačního systému Windows – prostřednictvím automatické aktualizace. Pokud replikační server zjistí, že je vydaná nová verze na webu, podívá se, zda zákazník uhradil Aktualizaci, a automaticky stáhne aktualizační soubor z webu. Po stažení a odsouhlasení se provede replikace, automaticky se aktualizují všechny stanice a systém zůstává nadále v chodu.

Poskytování záručních služeb

Pokud systém S5 implementuje společnost Cígler Software, poskytuje záruku na systém a produkt. V případě implementace partnery je smluvně záruka rozdělena na partnera a výrobce softwaru. Partneři mají k dispozici standardní servisní smlouvu Cígler Software, mohou si však se zákazníkem uzavřít zvláštní podmínky – např. příplatky za zásahy do 3 hodin. Každý klient má tedy možnost zvolit servisní smlouvu, kde je individuálně nastavený počet hodin a paušální sazba. Cena za hodinu práce je taktéž věcí partnera a není striktně určena. SLA (Service Level Agreement) je tedy dodatek k servisní smlouvě.

V rámci servisní smlouvy jsou definovány také postupy pro změnu partnera. Zákazník může požádat o jiného partnera či přímo o podporu společnosti Cígler Software.

Školení zaměstnanců zákazníka pro Money S5 bývá standardně již součástí a v ceně implementace, popř. je možné si jej kdykoliv objednat – a to ať už jako standardně pořádané kurzy, či individuální školení "na míru". Pokud zákazník pravidelně platí Aktualizaci, prodlužuje se mu automaticky záruka do konce zaplaceného období. Pokud Aktualizaci nehradí, může si služby u Cígler Software objednat za standardních ceníkových podmínek. Pokud ale servisní zásah (např. při změně legislativy) vyžaduje i novější verzi programu, zákazník musí částku za aktualizaci doplatit zpětně.


Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení informačního systému Money S5 ... (14.01.2008)
  2. Technologické zázemí ... (14.01.2008)
  3. Přívětivé prostředí pro uživatele ... (14.01.2008)
  4. Rychlá orientace a hledání dat ... (14.01.2008)
  5. Propracované účetnictví a správa dokladů ... (14.01.2008)
  6. Rozsáhlé možnosti řízení skladů ... (14.01.2008)
  7. Speciální moduly a budoucí rozvoj systému ... (14.01.2008)
  8. Technologické aspekty provozu systému ... (14.01.2008)
  9. Pořízení systému a servisní služby ... (14.01.2008)

14.01.2008 - Hana Klčová - četlo 141711 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
money 24.01.2008 23:02:12
Vyzera to dobre
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: