Diskuze

Exact Synergy Enterprise: Řešení pro manažery v první linii

V páté části seriálu Informační systémy pro české podniky opět představíme netradiční softwarové řešení, tentokrát půjde o Exact Synergy Enterprise. Tento informační systém je natolik unikátní, že jej nelze zařadit do žádné ze známých kategorií podnikového softwaru. Není primárně určen k integraci a řízení ekonomiky, výroby a dalších interních procesů, jako ERP systémy. Nepatří ani do světa CRM, který svou funkčností výrazně přerůstá. Podívejme se, k čemu a jak lze toto softwarové řešení využít a jakým typům organizací a uživatelů může přinést největší užitek.
  Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení Exact Software a jeho produktového portfolia ... (24.08.2008)
  2. Exact Synergy Enterprise a jeho koncepce ... (24.08.2008)
  3. Uživatelské rozhraní a přizpůsobivost systému ... (24.08.2008)
  4. Workflow a řízení dokumentů ... (24.08.2008)
  5. Řízení vztahů se zákazníky, nákupu a prodeje ... (24.08.2008)
  6. Finance, reporting a kontrolní mechanismy ... (24.08.2008)
  7. Řízení lidských zdrojů ... (24.08.2008)
  8. Řízení projektů ... (24.08.2008)
  9. Přínosy a rizika Exact Synergy Enterprise ... (24.08.2008)

Přínosy a rizika z pohledu manažerů uživatelské organizace

Přínosy pro vrcholové vedení a strategické řízení organizace

  • Celostní pohled na firmu jako celek a komplexní přehled o jejím fungování.
  • ­
  • Možnost promítání celkové strategie a strategických cílů do podnikových procesů a činností.
  • Zpětná vazba v podobě reportingu a analytických výstupů.
  • Možnost definování KPI (Key Performance Indicators) a řízení dle měřitelných cílů.
  • Výrazné zvýšení produktivity práce a rychlá návratnost investice.
  • Zvýšení výkonnosti podniku jako celku a zvyšování jeho hodnoty posilováním znalostní báze.

Přínosy pro finančního ředitele a finanční oddělení

  • Komplexní přehled o finančním zdraví společnosti.
  • ­
  • Možnost komparace plánu se skutečností, vývoje financí v různých obdobích, pobočkách firmy atd.
  • ­
  • Kontrola nad všemi procesy toku finančních dokumentů (schvalování a zpracování faktur, požadavky na nákup jejich schvalování, realizace zaúčtování atd.).
  • ­
  • Konsolidace finančních výsledků z poboček na úroveň vedení společnosti a zpět na pobočky.
  • ­
  • Sledování plnění jednotlivých zakázek projektů z hlediska plánovaného cash-flow a profitability.
  • Propracovaný systém všech dokladů a smluv s řízenými přístupy (Document Management System).

Přínosy pro obchodního ředitele a obchodní oddělení

  • Možnost analýzy a plánování obchodu, včetně online predikce prodejů na dané časové období dle nejrůznějších parametrů.
  • ­
  • Automatizace obchodního cyklu, zjednodušení a zprůhlednění všech toků v rámci obchodu.
  • ­
  • Měřitelnost aktivit obchodníků na základě tvrdých metrik.
  • Možnost aktivního zapojení zákazníků a partnerů do obchodního cyklu v rámci elektronicky řízených procesů.
  • Souhrnné informace o plnění plánu s možností dohledat detailní údaje.

Přínosy pro marketingového ředitele a marketingové oddělení

  • Podpora marketingových aktivit, např. formou pasivního telemarketingu.
  • ­
  • Možnost cílených marketingových kampaní, včetně hromadné e-mailové korespondence.
  • ­
  • Práce s potenciálními zákazníky, možnost segmentace pomocí mnoha segmentačních kritérií.
  • ­
  • Vyhodnocování a analýza stávajících zákazníků včetně nástrojů pro průzkumy spokojenosti.

Přínosy pro personálního ředitele a oddělení personalistiky

  • Komplexní kontrola nad všemi procesy v oblasti lidských zdrojů.
  • ­
  • Aktivní zapojení zaměstnanců do realizace procesů v oblasti lidských zdrojů.
  • ­
  • Možnost vytváření požadavků, evidence a vyhodnocování školení, zkoušek a certifikací.
  • ­
  • Dynamická evidence přiděleného majetku, dokumentů, dovolených, benefitů apod.
  • ­
  • Možnosti e-learningu, vyhodnocení testů, automatická vazba na kartu zaměstnance.
  • ­
  • Zautomatizovaný proces náboru a práce s potenciálními zaměstnanci, kteří mají možnost vstoupit do systému a procesů společnosti (jimi zaslané CV a další informace se tak mohou objevit ve frontě úkolů ke zpracování).

Přínosy pro management kvality

  • Propracovaný dynamický systém evidence, řízení dokumentů a směrnic.
  • ­
  • Snadné přiřazení metodiky či směrnice konkrétnímu procesu (služební cesta, interní nákup apod.), tzv. tracking.
  • ­
  • Zajištění souladu probíhajících procesů s jejich definicemi dle norem kvality ISO 900x.
  • ­
  • Jakákoliv změna se promítne od všech dokumentů a automaticky upozorní všechny zainteresované.
  • ­
  • Efektivní správa stížností a reklamací.

Přínosy pro vedoucího projektů

  • Centralizace veškerých údajů o projektech.
  • ­
  • Plánování zdrojů na projekt.
  • ­
  • Evidence úkolů a dokumentů souvisejících s projektem.
  • ­
  • Vyhodnocování SLA nad projektem.
  • ­
  • Vyhodnocování finančního plánu a skutečnosti.

Rizika a podmínky úspěšné implementace a provozu

  • Implementace může být úspěšná pouze tehdy, má-li na ní eminentní zájem management, který ji podporuje a aktivně se na ní podílí.
  • ­
  • Úspěšná implementace je podmíněna vysokou úrovní podnikové kultury v organizaci.
  • ­
  • Implementace a následné efektivní využívání aplikace vyžaduje aktivní přístup všech uživatelů na všech pozicích, zejména při naplňování daty a využívání aplikace při každodenní práci (nevytváření paralelních struktur).
  • ­
  • Implementace nesmí být delegována výhradně na nižší organizační složky, popř. IT management – rizikem je technologické pojetí projektu.
  • ­
  • Aplikace není určena organizacím s menším předpokládaným počtem uživatelů jak 50. Maximální efekt přináší především ve velkých nadnárodních organizacích.
  • ­
  • Aplikace vyžaduje kvalitní a motivované pracovníky, kteří ji budou chápat jako nástroj pro zlepšení vlastní práce i efektivity celé organizace.

Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení Exact Software a jeho produktového portfolia ... (24.08.2008)
  2. Exact Synergy Enterprise a jeho koncepce ... (24.08.2008)
  3. Uživatelské rozhraní a přizpůsobivost systému ... (24.08.2008)
  4. Workflow a řízení dokumentů ... (24.08.2008)
  5. Řízení vztahů se zákazníky, nákupu a prodeje ... (24.08.2008)
  6. Finance, reporting a kontrolní mechanismy ... (24.08.2008)
  7. Řízení lidských zdrojů ... (24.08.2008)
  8. Řízení projektů ... (24.08.2008)
  9. Přínosy a rizika Exact Synergy Enterprise ... (24.08.2008)

24.08.2008 - Petr Sodomka - četlo 133223 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: