Diskuze

Microsoft Dynamics NAV pro developery

Development ve stavebnictví zaznamenal během hospodářské recese významný pokles, ať už hovoříme o stavbách pro komerční využití nebo pro rezidenční bydlení. Přesto, nebo právě proto mohou nyní developeři využít tento "oddechový čas" k automatizaci a zefektivnění stávajících procesů a posílit tak svou konkurenceschopnost pro období oživení poptávky po stavebních projektech. Bohužel se k takovému kroku na trhu nenabízí mnoho softwarových řešení a k tomu ještě na různých úrovních zpracování, kvality i funkčního zaměření. Nahlédněme nyní do světa Microsoft Dynamics a představme si zajímavé oborové řešení, které má ambici aspirovat na nejvyšší certifikační ohodnocení této světové korporace.
  Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Oborové řešení RED Online a jeho cesta na trh ... (20.05.2010)
  2. Využití informačních systémů pro developerské projekty ... (20.05.2010)
  3. Funkcionalita a technologické aspekty řešení RED Online ... (20.05.2010)

Jak probíhá realizace developerských projektů

Podnikání v oblasti stavebního developmentu se neobejde bez vytváření firem za účelem realizace jednotlivých projektů, uskutečňování fúzí a odprodejů celých společností. Tento postup je pro developery nezbytný. Celý proces je spouštěn vyhledáváním příležitostí, které se odehrávají na úrovni mateřské firmy. Je-li takováto příležitost nalezena a ekonomicky vyhodnocena, začne oslovování investorů. Mateřská firma vytvoří pro daný konkrétní projekt dceřinou společnost, čímž se zajistí transparentnost veškerých finančních toků a vlastnické struktury, zejména vůči bankám, akcionářům či dalším institucím podílejících se na jeho financování.

Po dobu výstavby komerčního objektu developer zajišťuje i budoucí nájemce a po jeho dokončení je těmto nájemcům objekt předán k vlastnímu užívání. Developeři obvykle staví komerční objekty za účelem prodeje celého objektu jako funkčního celku. Předmětem prodeje je tak z důvodu daňové optimalizace i již uzavřených nájemních smluv celá dceřiná společnost. Po dobu výstavby rezidenčních objektů je developerem zajišťován také prodej rezidenčních jednotek (bytů, garáží, sklepů, atd.). Po dokončení výstavby, kolaudaci objektu a předání bytů developerovi zůstává původní dceřiná firma jako "prázdná skořápka", kterou vypořádá vůči investorům - formou podílů, garantovaných výnosů apod. Po určitém čase je firma zlikvidována nebo se stane předmětem akvizice ze strany mateřské společnosti.

Proč jsou replikace důležité právě pro developery

Jak je zřejmé z předchozího popisu hodnototvorného procesu, replikace představují pro developera klíčový nástroj k řízení a konsolidování báze dat v složité struktuře subjektů a často prováděných změn. Z technologického hlediska představuje proces replikace kopírování a údržby databázových objektů ve více databázích, které dohromady tvoří distribuovaný databázový systém. Je-li provedena změna v nějaké databázové tabulce, dojde k jejímu zachycení, lokálnímu uložení a následně přeposlání a konsolidaci v centrální databázi. Replikace zabezpečuje uživatelům rychlý lokální přístup ke sdíleným datům. Zároveň zvyšuje dostupnost dat, neboť vytváří alternativu přístupu k nim.

Informační systém zahrnující replikace pak developerům dovoluje zavést libovolný počet mateřských firem v databázi a pracovat s jejich kmenovými daty. Na mateřské firmy pak lze navázat dceřiné společnosti, pod nimiž jsou realizovány jednotlivé developerské projekty. Prakticky se postupuje například takto: je třeba vytvořit mateřskou společnost v ČR a na Slovensku a pod nimi pak následně zřídit dceřiné firmy – jednotlivé developerské projekty tak, aby jejich databázové tabulky se zákazníky, dodavateli a předkontacemi (nastavením účtů) bylo možné centrálně řídit pod každou mateřskou firmou zvlášť. Založení jakékoliv nové společnosti pak znamená jednoduchou operaci s nastavením příslušných replikací a zahájení ostrého provozu (účtování) v řádu několika minut.

Důvody implementace centrálního informačního systému

Uživatele developerských společností lze bez nadsázky označit za velmi schopné a náročné, což se projevuje hlavně v nadstandardních nárocích při vytváření vlastního řešení. Problém znamenají zejména roztříštěné agendy, kdy si jednotlivá oddělení vytváří vlastní databáze se strukturou dat, která je potřebná právě pro účely daného oddělení. Tímto dochází často k chybám při zpracování dat, neboť není zpravidla dostatečně zajištěna jejich správnost. Z toho plyne taktéž časová náročnost při zpracování reportů (bankám, akcionářům, managementu), neboť je nutné zpracovávat a uchovávat také vlastní zdrojová data. Další oblastí, kterou systém musí pokrývat, je správa, autorizace a archivace dokumentů. Centrální informační systém by také měl obsahovat plnou podporu podnikových procesů.

Obr. 1: Report prodeje dle data rezervace
(Klikněte na obrázek pro zvětšení)


Hlavním cílem nasazení oborového řešení je sjednocení a centralizace dat a zavedení reportingu tak, aby management mohl sledovat on-line například dodržování rozpočtů, Cash-Flow, a zda není nějak ohrožena návratnost investice.


Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Oborové řešení RED Online a jeho cesta na trh ... (20.05.2010)
  2. Využití informačních systémů pro developerské projekty ... (20.05.2010)
  3. Funkcionalita a technologické aspekty řešení RED Online ... (20.05.2010)

20.05.2010 - Petr Sodomka, Hana Klčová - četlo 57217 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: