Technologie InterSystems základem nového IS pro zdravotní péči v UK

Britská Národní zdravotní služba oznámila uvedení inovovaného informačního systému pro službu koordinované osobní zdravotní péče (Coordinate My Care, CMC). Očekává se, že nový systém zjednoduší vytváření osobních plánů urgentní zdravotní péče, zajistí jejich větší přístupnost a zvýší spokojenost se službami souvisejícími s péčí o pacienty. Od spuštění v roce 2012 bylo v inovativní službě CMC v Londýně pořízeno více než 25 tisíc elektronických osobních plánů urgentní zdravotní péče. Takto velký počet záznamů představuje naději na široké přijetí novějšího, rychlejšího a intuitivnějšího systému i mimo hranice hlavního města Velké Británie.

Služba CMC, provozovaná trustem britské Národní zdravotní služby The Royal Marsden NHS Foundation Trust, v současnosti umožňuje sdílet plány na zajištění urgentní péče mezi lékaři sloužícími na pohotovosti, zdravotními sestrami, týmy zaměřenými na paliativní medicínu, nemocnicemi, hospici, sociálními pracovníky, londýnskými ambulancemi, poradenskou zdravotnickou telefonní linkou NHS 111 i pečovatelskými domy na celém území Londýna, a to i mimo pracovní dobu a běžné ordinační hodiny. Takto rozsáhlé sdílení informací umožňuje, aby všechny zdravotní týmy pečující pacienty mohly být v neustálém kontaktu 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

"Více než 25 tisíc osobních plánů zdravotní péče na území Londýna představuje fantastický úspěch, který je současně jasným důkazem o dosud nenaplněných možnostech centralizované péče o pacienty v závěru života a v urgentních situacích. U 79 procent pacientů, kteří zemřeli od vytvoření osobního plánu podchyceného v systému CMC, došlo k úmrtí v místě dle jejich výběru. Je to právě centralizovaná zdravotní péče, která zkvalitňuje život pacientů a usnadňuje zvládnutí opravdu velmi těžkých období i jejich rodinám," říká John Middleton, ředitel služby CMC. "Do nového systému jsme investovali v reakci na ohlas mnoha pacientů a zdravotníků a vybudovali ho tak, aby jim tato životně důležitá služba nabídla maximální možnou přidanou hodnotu," dodává Middleton.

Informační systém byl vytvořen ve spolupráci se společností InterSystems a může se pochlubit nejmodernější funkcionalitou. Součástí celého řešení jsou i online e-learningové moduly, které pokrývají všechny aspekty služby CMC včetně informací o tom, jak osobní plány urgentní zdravotní péče vytvářet.

"Jako vytížená lékařka sloužící na pohotovosti si plně uvědomuji časový tlak kladený na lékaře. Tento nový informační systém je uživatelsky přívětivější a měl by snížit čas nutný k vytvoření i úpravě osobních plánů urgentní péče," říká Caroline Chill, ředitelka pro integraci a pro starší a zranitelné dospělé osoby v Merton Clinical Commissioning Group (CCG) a praktická lékařka na pohotovosti v Mertonu.

Aktuální zpráva organizace Economic Intelligence Unit (EUI) vyzdvihla kvalitu britské péče o pacienty v závěru života a označila ji jako nejlepší na světě. Za špičkovou kvalitou dle EIU stojí jak Národní zdravotní služba, tak i hospicové hnutí. Nicméně i tato zpráva zdůraznila prostor pro zlepšení a navázala tak na vyjádření britského ombudsmana pro oblast zdravotnictví, který kritizoval úroveň péče poskytované právě pacientům nacházejícím se v poslední etapě života.

"Jsme sice dobří, ale mohli bychom být ještě lepší. Pevně věřím, že pokročilé možnosti plánování péče jsou krokem vpřed. Internetové bankovnictví a bankomaty dnes zcela běžně nabízí nepřetržitý přístup k financím. A digitální plány urgentní péče mohou být tím správným prostředkem pro zajištění flexibilní a neustále dostupné centralizované péče, který navíc Národní zdravotní službě přinese prokazatelné snížení nákladů," nabádá k obezřetnosti profesorka a konzultantka v oblasti paliativní péče Julia Riley, která za službu CMC zodpovídá v nemocnicích The Royal Marsden a Royal Brompton.

Součástí další etapy zavádění služby Coordinate My Care je zvýšení interoperability mezi lékaři na pohotovostech, komunitními službami a informačními systémy pro oblast akutní a urgentní péče. Vysoká míra schopnosti spolupracovat umožní uživatelům bezproblémové používání služby CMC přímo z jejich systémů. Tedy z míst, kde uživatelé přístup ke službě CMC reálně potřebují.

O společnosti InterSystems

Společnost InterSystems patří mezi světové softwarové lídry. Sídlí v Cambridge v americkém státu Massachusetts a má pobočky ve 25 zemích. InterSystems poskytuje pokročilé technologie pro průlomové aplikace. InterSystems Caché je extrémně rychlý a masivně škálovatelný databázový systém. InterSystems Ensemble je platforma pro rychlou integraci a vývoj propojitelných aplikací. InterSystems TrakCare, je internetový unifikovaný informační systém pro zdravotnictví, s nímž lze rychle využívat výhod elektronických záznamů o pacientech. InterSystems HealthShare je strategická platforma pro zdravotnickou informatiku, která zajišťuje výměnu a aktivní analýzu informací v nemocniční síti a v místních, regionálních či celostátních sítích. InterSystems DeepSee je technologie umožňující zabudovat do transakčních aplikací funkce pro aktivní analýzu v reálném čase.


11.12.2015 - Zuzana Záhorová