Diskuze

Microsoft Dynamics NAV pro dovozce a prodejce automobilů

Microsoft Dynamics NAV patří k nejčastěji nasazovaným světovým ERP systémům v českých podnicích. Původně dánský software, známý pod názvem Navision, využívá více jak 770 českých organizací, počet implementačních partnerů dosáhl počtu 40. Rozsáhlá partnerská síť dlouhodobě vytváří zázemí pro rozvoj NAV. Aby posilovali svou konkurenceschopnost, vyvíjejí jednotliví partneři různá oborová řešení. Jedno z těch nejlepších si představíme v 11. díle našeho seriálu.
  Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení společnosti Axiom SW a Microsoft Dynamics NAV ... (13.09.2009)
  2. Představení oborového řešení Automotive Business Solution ... (13.09.2009)
  3. Řízení importu vozidel ... (13.09.2009)
  4. Řízení prodeje automobilů ... (13.09.2009)
  5. Leasing, velkoobjemový prodej a shrnutí přínosů řešení ... (13.09.2009)

Certifikované řešení jako konkurenční výhoda

Zlínská společnost Axiom SW vstoupila do partnerské sítě Navision již v polovině 90. let. Za 15 let působení na českém trhu získala mnoho významných zákazníků z nejrůznějších oborů podnikání. Jak se postupem času zaplňoval prostor na trhu, musela společnost přijít s něčím, čím by vynikala nad ostatními partnery Microsoft Dynamics NAV i dodavateli konkurenčních ERP systémů. Rozhodla se pro vývoj oborového řešení určeného dovozcům a prodejcům automobilů. K zaměření na tuto specializaci dospěla na základě více než desetiletého vývoje zákaznických úprav na bázi Microsoft Dynamics NAV. Aby takovéto vertikální řešení bylo konkurenceschopné nejen na českém trhu, ale i ve světě, přišla společnost Axiom SW s myšlenkou ucházet se o jeho mezinárodní certifikaci. Pro partnery Microsoftu představuje nejvyšší úroveň certifikace možnost získat tzv. Certified for Microsoft Dynamics. V současnosti je na celém světě takto vysoko ohodnoceno několikstovek řešení. Jedno z nich nabízí právě společnost Axiom SW, a to pod názvem Automotive Business Solutions (ABS).

Co garantuje certifikace zákazníkovi

Certifikace podléhá přísným pravidlům, která stanovuje mezinárodní nezávislá agentura VeriTest. Tato společnost ve spolupráci s firmou Prometrik zaštiťuje standardní certifikace partnerů i osob pro produkty Microsoft, SAP, Oracle, ale i firmy jako je Toyota a další.

Status certifikovaného řešení zaručuje zákazníkovi především standardizaci procesů, vztahů se zákazníky i dodavateli v daném oboru a funkcionality informačního systému. Certifikaci předchází testování mnoha předepsaných parametrů jako je online nápověda, způsob kódování, kompatibilita, instalace, zálohování, vzhled formulářů, technické materiály a další náležitosti, které ověřuje již zmíněná nezávislá autorita. Jedná se o nejlepší praktiky (Best Practices), které pak autor certifikovaného řešení může uplatňovat u dalších vlastních modulů či nově vytvářených oborových řešení. Ocenění Certified for Microsoft Dynamics doplnil Axiom SW o další oborové standardy, např. pro dealerství automobilů značky Ford nebo komunikace se značkami Mitsubishi, Hyundai, Mazda, Nissan, Infinity nebo Škoda Auto a další. Typy jednotlivých osvědčení a podmínky pro jejich získání se u každého dodavatele liší, např. pro způsoby komunikace s výrobcem či importérem.

Microsoft Dynamics NAV a jeho možnosti rozvoje

Microsoft Dynamics NAV (dále jen NAV) je světově proslulé ERP řešení, určené pro středně velké organizace, které podnikají v oblasti obchodu, servisních služeb, montážní výroby či působí v sektoru zdravotnictví a dalších oblastech veřejné a státní správy. Používá jej 70 tisíc organizací ve více jak 30 zemích světa. V České republice, jak jsme již uvedli, NAV aktivně užívá 770 organizací. Výčet zajímavých čísel doplňme ještě o počet konzultantů k systému v České republice. Ke konci roku 2008 jich na našem trhu působilo 550, což je z hlediska podpory NAV impozantní číslo, srovnatelné jen se světem aplikací SAP.

Microsoft Dynamics NAV tvoří integrovaný celek funkcionalit, který lze dále rozšiřovat přesně dle potřeb firmy. Velkou výhodou systému je široká škála možností pro jeho úpravu a rozšíření. Zákazníkům jsou k dispozici tři úrovně navýšení funkční a uživatelské hodnoty standardního řešení. Základní možností jsou zákaznické úpravy, tzv. „partnerské moduly“. Druhou úroveň tvoří tzv.„Add-on“ moduly, což jsou na míru naprogramované speciální nadstavbové aplikace. Ty jsou registrované pro řešení Microsoft Dynamics a po celém světě bychom jich našli tisíce. Lze je uplatnit nadnárodně a za určitých podmínek jsou obsaženy v ceníku produktů Microsoft. Nejvyšší úroveň pak představují řešení oceněná jako "Certified for Microsoft Dynamics".

Oborové řešení Automotive Business Solutions na bázi Microsoft Dynamics NAV
(Klikněte na obrázek pro stažení souboru)


Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení společnosti Axiom SW a Microsoft Dynamics NAV ... (13.09.2009)
  2. Představení oborového řešení Automotive Business Solution ... (13.09.2009)
  3. Řízení importu vozidel ... (13.09.2009)
  4. Řízení prodeje automobilů ... (13.09.2009)
  5. Leasing, velkoobjemový prodej a shrnutí přínosů řešení ... (13.09.2009)

13.09.2009 - Hana Klčová - četlo 91373 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: